جمعه، بهمن ۱۶، ۱۳۸۳

دفاع از زندانيان سياسی در ايران

زندان رجايی شهر (گوهردشت) در سال 1988 (1367) شاهد اعدام گسترده زندانيان سياسی بوده است ( عکس از سايت فرياد)
جمعه ٢٣ بهمن ١٣٨٣ – ١١ فوريه ٢٠٠۴
شورای سياسی اتحاد جمهوری خواهان ايران:
از خواست های زندانيان اعتصابی در رجائی شهر پشتيبانی می کنيم

وقت آنست که خواست آزادی زندانيان سياسی و تعطيل دائمی زندان های غير قانونی و مخفی و نيز برقراری نظارت ويژه سازمان ملل بر امر حقوق بشر در ايران را به يک خواست ملی تبديل کنيم.

[ادامه مطلب ...]

چهارشنبه، ۲۱ بهمن ماه ۱۳۸۳ ـ 9 فوريه 2005
اطلاعيه ديده‌بان حقوق بشر درباره اعتصاب غذای زندانيان سياسی
زندانيان سياسی را بدون قيد وشرط آزاد كنيد!
سازمان ديده‌بان حقوق بشر به شدت نگران امنيت و سلامتی زندانيانی كه اعتصاب غذا كرده‌اند می‌باشد. دولت ايران قانوناً مسوول سلامتی اين زندانيان می‌باشد. حبس آنان در ميان اشرار و جنايتكاران خطر بزرگی برای ‌آنان است.
مقامات دولت ايران ادعا دارند كه كسی در كشورشان به جرم ابراز عقايدش زندانی نمی‌شود. اين ادعا هيچ اعتباری ندارد. تنها دليلی كه اينگونه زندانيان در حبس هستند بخاطر اظهار مسالمت‌آميز عقايدشان است.
[ادامه مطلب ...]


دوشنبه، ۱۹ بهمن ماه ۱۳۸۳ ـ 7 فوريه 2005
استمداد فعالين سياسی و فرهنگی و انجمن هاي ايرانی از سازمان های بین المللی مدافع حقوق بشر و نیروهای دمکرات جهان در ارتباط با اعتصاب زندانيان

ما جمعی ازکوشندگان سیاسی ودانشجویان ایرانی که مقیم کشورهای ایالات متحده آمریکا،کانادا، اروپا، ترکیه و ایران هستیم بعنوان ابراز همبستگی با زندانیان سیاسی ایران در محل اقامت خود اعتصاب غذاکرده ایم و یاکمیته پشتیبانی ازخواستهای زندانیان سیاسی در ایران تشکیل داده ایم . ما از سازمانهای بین المللی مدافع حقوق بشر و احزاب و شخصیت های دمکرات جهان تقاضا میکنیم که به نقض مستمر حقوق بشر در ایران توجه کنند و رژیم جمهوری اسلامی را مجبور سازند که حقوق بشر و آزادی های فردی و اجتماعی را در ایران رعایت کند.
[ادامه مطلب ...]


يکشنبه، ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۳ ـ 6 فوريه 2005
حمایت و همبستگی فعالین ایرانی مدافع حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی، با اعتصاب زندانيان رجايی شهر کرج

حمایت و همبستگی با اعتصاب زندانيان رجايی شهر کرج درخواست فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی :محکومیت جمهوری اسلامی ایراندر 61 مین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل
"فعالین ایرانی دفاع از حقوق بشر در اروپا و آمریکای شمالی" ضمن همبستگی با اعتصاب غذا کنندگان زندان رجايی شهر کرج و حمایت از خواسته های آنها و کلیه زندانیان سیاسی به تمامی کوشندگان حقوق بشر و قربانیان نقض حقوق بشردر ایران پیشنهاد میکنند، با توجه به آغاز کار61 مین نشست کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل در 14 مارس، جهت اعتراض به
نقض گسترده، مستمر و برنامه ريزی شده حقوق بشر توسط ژريم جمهوری اسلامی ایران ؛ برای محکومیت جمهوری اسلامی ایران،استقرار نظارت دائمی و تعیین ناظر ویژه توسط سازمان ملل متحد تلاش کنیم.18 بهمن 1383 برابر با 6 فوریه 2005
[ادامه مطلب ...]


( اطلاعيه شماره ۲)
۴ فوریه۲۰۰۵ برابر ۱۶ بهمن ۱۳۸۳
آزاديخواهان !!
در دهمين روز از اعتصاب غذای زندانيان سياسی در رجايی شهر کرج ، جان زندانيان اعتصابی در خطر است ، برای دفاع از جان بينا داراب زند ، دکتر فرزاد حميدی ، فعال اعتصابی آریو سراجی که از تبریز به تهران آمد و خود را با زنجير به میله های درب دفتر سازمان ملل متحد بسته بود ، توسط ماموران اطلاعاتی دستگیر شد و دست به اعتصاب غذا زده است ، و همینطور دستگیری عباس خرسندی از فعالین مشهد و همچنین اعتصاب غذای ولی فیض مهدوی به همراه شش زندانی رجایی شهر کرج و همراهی مهرداد حیدر پور از بند 350 اوین در حمایت از اعتصاب غذای زندانیان ، و سیعا پشتیبانی نماییم !!

[ادامه مطلب ...]

پيرامون اعتصاب غذا در زندان رجايی شهر کرج

بينا داراب زند، مهرداد لهراسبی، فرزاد حميدی، ارژنگ داوودی، حجت زمانی و جعفر اقدامی، شش تن از زندانيان زندان رجايی شهر (گوهردشت) کرج با انتشار بيانيه ای اعلام کرده اند که از روز ۲۴ ژانويه (پنجم بهمن) در اعتراض به "عدم تفکيک جرائم و اجرای طرح طبقه بندی زندانيان و زندانها و نيز نقض حقوق بشر در ايران" دست به اعتصاب غذا زده اند.
اعتصاب کنندگان کسانی اند که در ارتباط با تظاهرات دانشجويی سالهای اخير در ايران بازداشت و به حبس محکوم شدند و آنچه در بيانيه آنان با عنوان "عدم تفکيک جرائم و اجرای طرح طبقه بندی زندانيان و زندانها" بدان اشاره شده و اعتراض به آن، انگيزه اصلی اعتصاب غذا به شمار می رود، در واقع به معنی جدا نکردن زندانيان سياسی از زندانيان عادی است.

[ادامه مطلب ... ]


نداى حق طلبى زندانيان سياسى رجايى شهر
از قرار اطلاع، بعد از انتقال مهرداد لهراسبى، يكى از اعتصاب كنندگان به بهدارى زندان و پايان گرفتن اعتصاب غذاى او كه طبق تصميم جمع بوده ، از جانب مسئولان زندان حمل بر شكاف در حركت هماهنگ و اعتراضى اين شش نفر شده است. از سوى ديگر مدير كل زندان هاى استان اعلام كرده تنها سه زندانى رجايى شهر روزهاى گذشته اعلام اعتصاب غذا كرده بودند كه دو نفرشان ديگر در اعتصاب به سر نميبرند و يك نفر باقيمانده نيز تنها از خوردن غذاى زندان امتناع ميكند.

[ ادامه مطلب ... ]

هیچ نظری موجود نیست: