پنجشنبه، اردیبهشت ۲۴، ۱۳۸۳

مقدمه ای برای بازگشت

مقدمه ای برای بازگشت

مطابق وعده قبلی، از روز اول خرداد و شايد هم يکی ـ دو روز زودتر، اين صفحه به روز خواهد شد.
ضروری می بينم تا بارديگر سپاس و پوزش را يکجا و به ضميمه ی هم، تقديم همه مهمانان عزيزی دارم که در اين مدت به وبلاگ دين و سياست مراجعه کردند و برمن منت گذاشتند؛ خصوصاً به آنانی که با نامه های محبت آميزشان مرا بيش از گذشته، به ادامه ی راهی که تاکنون دنبال کرده ام، دلگرم ساخته اند.
شرمنده از اينکه نتوانستم بنا به روال گذشته، به تک ـ تک نامه های رسيده پاسخ دهم و اين بی وفائی، نه از سر بی ادبی بلکه به دليل بيماری ديسک کمر است که چند سالی گريبانگيرم شد و گاهگاهی چنان مرا از پا می اندازد که قادر نيستم حتی برای لحظه ای در برابر صفحه مونيتور دوام آورم. اين نوشتم تا علت اصلی غيبت را بدانيد و پاسخی باشد به نامه های شما عزيزان!
در ايام فراغت، به انتقاد درست شما می انديشيدم که چرا وب لاگ را از داشتن يک صفحه نظرخواهی محروم ساخته ام. اگر چه در پاسخ به اين سئوال، به شوخی، چندی پيش نوشته بودم که: « هم نسلان من برای شفافيت مشکل فنی دارند» و رندی به طعنه پاسخ داد که: «يک تير و چند نشان زده ام»؛ اما واقعيت بود. در اين مدت چند قالب را متناسب با توان و اطلاعاتی را که از ديگر وبلاگها کسب کرده بودم آماده ساختم ولی، نتيجه بهيچوجه رضايت بخش نبودند. اجباراً يکی از قالبهای موجود در Yaccs را با حفظ امانت داری و آدرس سازنده اش که در زير صفحه ثبت شده است کپی کردم و نظرخواهی را راه انداختم. ولی، اين قالب مرا با چند مشکل خاص مواجه ساخت:
اولاً، هرچه خواستم جمله امری «نظر بدهيد» را تغيير دهم، موفق نشدم؛
ثانياً، ايميل و وب آدرس نظر دهندگان را بلوکه می کند و خوانندگان را از دسترسی به آنها محروم می دارد؛
ثالثاً، نام نظر دهندگان، حتماً بايد به لاتين نوشته شوند.
پيشاپيش نوشتم که بدانيد کجا به راهنمايی شما نيازمندم!

هیچ نظری موجود نیست: