پنجشنبه، شهریور ۲۷، ۱۳۸۲

پاسخ به يک نامه:


بعلت فيلترگذاری، دسترسی تعداد کثيری از کاربران ايرانی، به سايت های ايرانيان مقيم خارج از کشور، تقريباً غير ممکن گرديد. اگرچه اطلاعات من در اين زمينه ها محدود و پراکنده اند، ولی احساس می کنم که هنوز ما با يک سيستم مشخص و برنامه ريزی شده روبرو نيستيم. مثلاً ده روز پيش، کل کاربران استان گيلان، مشکل ورود به اينترنت را داشتند. اين نارسايی را نمی شود بحساب فيلترگذاری نوشت. با اين وجود قابل پيش بينی است که گسترش بحران کنونی، باتوجه به عدم مديريت، نبود ظرفيت های مناسب و عدم کارائی سياسی؛ مسئولين حکومتی با رغبت در اين عرصه وارد خواهند شد، و تا آنجا که امکانات فنی و مالی کشور اجازه دهند، می کوشند تا کليه ی راههای اطلاع رسانی ميان داخل و خارج را مسدود سازند.
چند روز پيش، يکی از خوانندگان عزيز نامه ای فرستاد مبنی براينکه:
«امکان دسترسی به سايت های خارج از کشور از جمله سايت ايران – امروز، تقريباً غير ممکن است. ولی مقالاتی که از طريق وب لاگ دين و سياست لينک می شوند، صفحات مورد نظر سريعاً قابل دسترسی اند و به آسانی باز می شوند. »
تنها کاری که از دست من ساخته بود، موضوع نامه را باطلاع سردبير سايت ايران – امروز رساندم و از طرف ايشان آدرس زير در اختيار وب لاگ دين و سياست قرار گرفت. با ورود به اين آدرس، در بالای صفحه اصلی، مکانی برای جستجوی آدرسهای مختلف تعيين گرديد، نام و مشخصات سايت های مورد علاقه خود را بنويسيد و با کليک کردن دکمه Go بعد از چند لحظه، دسترسی به سايت مورد نظرتان امکان پذير خواهد بود.
http://www.anonymizer.com

توضيحات بيشتر را می توانيد [از اينجا] بگيريد.
و يا می توانيد مستقيم به [صدای آمريکا] مراجعه کنيد.

هیچ نظری موجود نیست: