چهارشنبه، بهمن ۱۵، ۱۳۸۲

توضيح و پوزش


وب لاگ دين و سياست به دليل مشکلات فنی، در چند روز گذشته، محروم از به روز شدن و شرمنده در برابر مراجعان. هنوز هم بطور دقيق نفهميدم که چرا مطالب جديد، درصفحه مونيتور، با خط يونی کُد نمايش داده می شدند. از تأخيری که رُخ داد، از تمامی بازديدکنندگان عزيزی که در چند روز گذشته سری به وب لاگ زده اند، پوزش می طلبم! تلاش خواهم کرد که از همين امروز، حداقل هفته ای سه بار، وبلاگ را به روز کنم.
اکنون که مشکل فنی باعث شرمندگی گرديد، بد نيست به نامه ی خواننده عزيزی از ايران اشاره کنم که چندی پيش ايميل زده بود: «... هفته ای يکبار سری به وب لاگتان می زنم. قبل از انتشار دو مقاله اخيرتان در گويا، پيش قضاوتی درباره تان داشتم و همين امر نيز بسهم خود انگيزه ای برای نگارش اين نامه بود. کسی که دلهره ای از کامنت ديگران ندارد، چرا در وب لاگ خود، جايی برای نظر خواهی ديگران باز نمی کند؟ ...حُسن وب لاگ اين است که بين او و بازديدکنندگان ثابتش، از لحاظ فکری، ارتباطی نامرئی وجود دارد. و حُسن نظر خواهی اين است که آن ارتباط را مرئی، شفاف و مستحکم می سازد.».
چاره ای نبود تا در پاسخ بنويسم که: « دوست عزيز! خلاء نظر خواهی در وب لاگ، يک علت اساسی دارد. نه تنها من، بلکه بسياری از هم نسلان من، برای شفاف شدن مشکل فنی دارند! ».

هیچ نظری موجود نیست: