چهارشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۸۲

مجلس خانه ماست!

بزرگترين اشتباه در مقطع کنونی

برگزاری انتخابات است!


دفتر تحکيم وحدت، از تشکل های عمده دانشجويی در ايران، با صدور بيانيه ای از حرکت نمايندگان متحصن حمايت و امکان تحريم انتخابات دوره هفتم مجلس شورای اسلامی از سوی مردم را مطرح کرده است.


دفتر تحکيم وحدت (شورای تهران ـ طيف علامه)، صبح امروز (هشتم بهمن ماه 82 ) با صدور بيانيه شماره سه خود در خطاب به نمايندگان متحصن نوشت: « از نمايندگان متحصن در مجلس نيز انتظار می رود تا يکبار و برای هميشه بر سر مطالبات تاريخی و ملی بايستند و در برابر وعده های بی اجابت و يا اميد تاييد صلاحيت سر تسليم و رضا فرود نياورند».
بيانيه در ادامه می افزايد که: « بزرگترين اشتباه و شکست اصلاح طلبان در مقطع کنونی تن دادن مجريان و مسوولان دولت و نيز نمايندگان به برگزاری انتخابات است». [ادامه مطلب ...]

آنچه که در روزهای قبل و در ارتباط با حداقل مطالبات مردم، ظرفيت اصلاح طلبان و چشم انداز تحصن، وبلاگ «دين و سياست» نوشت و دنبال ميکرد، رئوس خواست های دانشجويان را تشکيل ميدهد. خصوصاً، درباره به بن بست رسيدن تحصن، نگرانی فزاينده ای برکل بيانيه حاکم است. دانشجويان ترس دارند که اينبار، با دخالت امثال خوئينی ها، نمايندگان اصلاح طلب، انتظارات مردم را ناديده بگيرند و مثل گذشته، پشت به ملت کنند. از اين نظر بيانيه تأکيد می کند که: « شکی نيست که تحصن به لحاظ شکلی ابزار اعتراضی مناسبی از سوی نمايندگان مجلس بوده اما هرگونه سازش، اهمال و حتی عقب انداختن اين آزمون فيصله بخش، اصلاح طلبان را متهم اصلی سناريوی فريب خواهد کرد».
ايده آل ترين کار آن است که متحصنين با مقاومت خود، حمايت مردم را جلب کنند و با کمک آنان، نهادهای رهبری و شورای نگهبان را وادار به عقب نشينی سازند. ولی آيا در عالم واقع و با شناختی که نمايندگان مجلس در چهار سال گذشته از خود برجای نهاده اند، چنين انتظاری واقع بينانه است؟ آيا دانشجويان واقعاً از کروبی و محفل روحانيون مبارز چنين انتظاری دارند؟ بد نيست بارديگر سخنان کروبی و خاتمی را بخوانند که چگونه به ليست 650 نفری که تأئيد صلاحيت شده اند، شادمانه رضايت داده اند و از هم اکنون انتخابات را آزاد و دموکراتيک؟! می بينند.
آنچه که در بيانيه شماره سه دانشجويان نا روشنند ، موضوع خانه و مالکين است. مجلس خانه ماست و ما هم وظيفه نداريم نسبت به آنچه که متعلق به ماست کوتاهی نشان دهيم. نمايندگان وکلای ما هستند و گوش شان هم بايد به خواست ما باشد. خواست مالکان هم روشن است: اداره هرخانه ای برعهده مالکش هست!

هیچ نظری موجود نیست: